Anchor – platforma za ustvarjanje podkastov
Kaj je Anchor?
Anchor se predstavlja pod sloganom najlažji način za izdelavo podcasta. Omogoča ustvarjanje, distribuiranje in pridobivanje zaslužka preko podcastov. Ima vgrajena orodja za nalaganje, snemanje in urejanje, kar poenostavi kreiranje in objavljanje posameznih epizod. Njihove temeljne vrednote in usmeritev so izražene z geslom za vse, povsod, brezplačno. Verjamejo, da je zgodbe vseh mogoče in tudi treba slišati, zato ustvarjalcem po vsem svetu – od začetnikov do profesionalcev – ponujajo zmogljivo platformo za izmenjavo glasov, mnenj in osebnih zgodb.
Zakaj Anchor?
Ker omogoča brezplačno gostovanje podcastov. Je nekako tako kot YouTube za video format, le da se osredotoča primarno na slušni kanal. Veliko preostalih platform za gostovanje podcastov je namreč plačljivih.
Gostovanje je neomejeno, Anchor ne prevzema pravic do vsebine in si je tako ne lasti. Distribucija je poenostavljena in omogoča prenos na vse glavne aplikacije za poslušanje podcastov. Še posebej dobro je povezan s Spoftifyem, tja omogoča deljenje preko enega samega klika.
Za spremljanje poslušalstva ima na voljo analitična orodja, ki prikazujejo statične podatke, kot so na primer povprečni čas poslušanja posamezne epizode, kje na časovnici se pojavi večji upad poslušalcev ter razčlenitev občinstva glede na skupne podatke o starosti, spolu, geolokaciji (preko objave na platformi Spotify). Spremljanje statistike in uspešnosti posamezne epizode avtorjem poda dragocene informacije, kaj poslušalce zanima in kje se začnejo ti dolgočasiti.
Anchor omogoča monetizacijo podcasta preko naročniškega modela. Ustvarjalci naročnikom ponujajo ekskluzivno vsebino, na voljo pa je široka paleta struktur oblikovanja cen naročnin in možnost neposrednega pošiljanja naročnikom po e-pošti.
Drugi model je sponzorski, kjer znotraj epizode deluje podobno kot oglasi na radiu. Zvočne oglase se snema s svojim glasom in nato izbere, kje v epizodi se bodo pojavili. Denar zaslužimo vsakič, ko ljudje poslušajo oglas.
Tretji model je donatorski, kjer imajo poslušalci preko gumba na našem profilu možnost mesečnega darovanja tudi brez ustvarjanja Anchor računa.
Anchor je zaradi svoje prilagodljivosti in enostavnosti ter brezplačnosti izvrstna izbira za začetnike, ki se šele spoznavajo s svetom podcastanja. Platformo lahko uporabljamo tako za snemanje, oblikovanje kot objavljanje zvočnih posnetkov, ali pa le za distribucijo. V tem primeru posnamemo in obdelamo naše zvočne posnetke v kakšnem drugem programu, izkoristimo pa vse preostale prednosti Anchorja.
Anchor – kako začeti?
Anchor je enostaven za uporabo, saj omogoča snemanje podcastov direktno s pametnega telefona. Preko le-tega lahko opravimo tudi osnovno oblikovanje zvočnega posnetka in ga nato tudi objavimo. Vsebuje orodja za snemanje zvoka neposredno iz telefona, tabličnega računalnika ali računalnika in jih sinhronizira v vseh napravah. Uvozimo lahko tudi obstoječi zvok ali video.
Enostavne vizualizacije posameznih zvočnih segmentov ne zahtevajo veliko urejanja. Posnamemo zvok, uredimo segmente in dodamo prehode ter smo končali. V svoje epizode imamo možnost dodati skladbe iz programa Spotify in tako združiti skupaj glasbo in (po)govor.
Skupaj z nami lahko hkrati snema več ljudi, kar mogoča intervjuje in diskusije. Poslušalce predstavimo tako, da jih povabimo, naj nam pošljejo glasovno sporočilo, ki ga vključimo v prihodnje epizode. V Anchorju lahko ustvarimo tudi naslovnico po meri s slikami in pisavami, s katero bomo povečali privlačnost podcasta.
Anchor – kam po pomoč?
ANCHOR Facebook skupnost: Na Facebook strani najdemo podporo skupnosti in ustvarjalcev Anchorja, ki odgovarjajo na razna vprašanja uporabnikov, je pa tudi precej zasičena s promocijo podcastov s strani njihovih ustvarjalcev.
Anchor v praksi
Poslušanje podcastov že nekaj časa ni več domena skrite manjšine in vse bolj pridobiva na popularnosti. Veliko se je v svetu družbenih medijev govorilo (in se še govori) o videu kot primarnem elementu sporočanja, oglaševanja in na sploh pridobivanja občinstva, a zvočni posnetki počasi, vendar vztrajno pridobivajo na veljavi. Vzorčni primer, da ima video resno konkurenco, je na primer uspeh aplikacije Clubhouse, ki se oglašuje kot zvočno družbeno omrežje, žene navdušenje in spodbuja k premisleku o avtoriteti slike nad zvokom.
Podcast je lahko zelo dobro orodje za komunikacijo z občinstvom, še posebej za tiste, ki se raje in predvsem lažje izražajo samo z besedami. Je veliko manj vizualno, čeprav je vizualni element še vedno prisoten (se nanaša na imenovanje podcasta in posameznih epizod, logotip oz. naslovnico, opise posameznih epizod ipd., ki privabljajo k poslušanju ipd.). Čeprav Anchor omogoča tudi pridobivanje zaslužka skozi produkcijo podcastov, marsikdo objavlja z namenom podajanja dodane vrednosti in deljenja idej. Mnogo podcastov v direktnem smislu torej ne predstavlja nujno primarnega ali kakršnegakoli zaslužka njihovim izvajalcem, temveč kanal za promocijo osebne znamke, mreženje, pridobivanje somišljenikov in ustvarjanje skupnosti, širjenje zamisli in podobno.
Vsaka pobuda, ki jo želimo uspešno izpeljati, zahteva za seboj neko skupino sledilcev, ki si delijo prepričanja in vrednote. Pobudniki so tisti, ki morajo pri tem skrbeti za dobro komunikacijo. Ena izmed „skrivnosti“ uspeha podcastov je v omogočanju soizvajanja različnih opravil ob poslušanju. Gledanje videov med likanjem, vožnjo, pranjem posode ali sprehodom psa je zahtevno ter nevarno, poslušanje podcastov pa močno olajšano.
Na kar je treba pri uporabi Anchorja paziti, je, da nam omogoča migracijo našega podcasta na želeno platformo. Naše podcaste lahko namreč delimo preko različnih platform in vse te na en ali drug način želijo pridobiti zase ter zadržati z namenom, da se na koncu odločimo za njihovo plačljivo verzijo. Obstajajo pa tudi posebni programi, t.i. čarovniki za migracijo, ki lahko pri tem pomagajo. Anchor ljubiteljem statistike ne prikazuje toliko podatkov kot nekatera druga orodja, vendar pa to uravnoteži z enostavnostjo same uporabe, nad čemer se navdušujejo mnogi začetniki.
Anchor je bil prevzet s strani Spotifya, kar pomeni, da se od takrat naprej tudi več povezuje z njim. Če objavljamo svoj podcast v Spotifyu preko Anchorja, mu bo prvi dal prednost. To je dobra novica za tiste, ki želijo svoj podcast promovirati (tudi) preko platforme Spotify, saj jim bo ta tako omogočila večjo vidnost.
Še zadnja stvar, na katero je dobro opozoriti, je, da se pri migraciji na druge platforme Anchor včasih sam podpiše kot avtor podcasta. Ko gostujemo na primer na iTunes, Google Podcasts ipd., se lahko zgodi, da te pri prenosu izbriše kot avtorja. Na to je treba biti pozoren, da v tem primeru napako ročno popravimo.