Canva – orodje za oblikovanje

Kaj je Canva?

CANVA sama sebe označuje kot orodje, ki omogoča svetu oblikovanje. Predstavljena leta 2013, je spletno orodje za oblikovanje in založništvo s poslanstvom, da vsakomur na svetu omogoči, da oblikuje karkoli in objavlja kjer koli. V manj kot desetih letih je postala eno izmed go-to orodij za oblikovanje atraktivnih in raznolikih vizualnih podob, v veliki meri zahvaljujoč tudi eni izmed njihovih osnovnih vrednot: poenostaviti zapletene stvari.

V osnovi je Canva orodje za oblikovanje, ki za uporabo ne zahteva kompleksnega in poglobljenega študija ter leta prakse. Tudi amaterji brez predznanja grafičnega oblikovanja se v njej dobro znajdejo.

Primer oblikovanja
Primer oblikovanja

Zakaj Canva?

Canva omogoča hitro in razmeroma preprosto ustvarjanje raznovrstnih vizualnih vsebin. V smislu dizajna je razdeljena na več sklopov:

  • Predstavitve: govorne, mobilne, dimenzije 4 : 3
  • Družbeni mediji: objave, zgodbe, oglasi, pasice, animacije, uvodne špice za Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Whatsapp, TikTok, Pinterest
  • Video: posnetki, kolaži, oglasi za različne platforme
  • Izdelki za tiskanje: jopa s kapuco, vizitke, lončki, pasice, natisnjeno platno, nalepke, razglednice, table, povabila, plakati, letaki, potrdila, majice, fotoknjige, kartice, voščilnice, obvestila, brošure, glasila
  • Marketing: vizitke, letaki, logotipi, posterji, vstopnice, kuponi, oglasi, e-poštne glave
  • Pisarna: CV, grafi, planerji, pisma in pisemske glave, koledarji, računi, poročila, kontrolni seznami, miselni vzorci
  • Ostalo: infogrami, kolaži fotografij, slike za ozadje namizja in telefona, knjižne platnice, delovni listi, stripi, načrtovalniki, šolski urniki, učni načrti, oznake, naslovnice e-knjig, grafike za blog, progami, zaznamki, spletna  mesta, navidezna ozadja za zoom
Oblikovanje vizitke
Oblikovanje vizitke

Vsak izmed zgoraj naštetih raznolikih izdelkov vsebuje obsežen nabor predlog, ki so razdeljene v različne kategorije. Ko izberemo na primer opcijo plakata, lahko izbiramo med predlogami za oglaševalski plakat, tak s citatom ali kampanjski. Predloge so tudi tematsko obarvane – plakat za izgubljenega psa – ter se stalno dopolnjujejo – plakat na temo bolezni COVID-19.

Predloge močno olajšajo in pohitrijo proces izdelave, kar pomeni prihranek na času, hkrati pa tudi podporo manj veščim v oblikovanju. Ko izberemo določeno predlogo, ki nam ustreza, imamo možnost posamezne elemente preoblikovati po svoje. Tudi v slovenski različici bo veliko predlog na voljo z angleškim tekstom, ki pa ga s par kliki preprosto zamenjamo. Če se nam zelo mudi in nismo preveč zahtevni, lahko celo v celoti obdržimo prvotni dizajn, dodamo le svoj tekst. V tem smislu Canva predstavlja privlačno instant oblikovno rešitev, ko smo v časovni stiski.

Poleg predlog, ki predstavljajo že vizualno dovršene predloge izdelkov, Canva ponuja širok nabor elementov, ki olajšajo oblikovanje. Črte in oblike, besedilo, grafike, fotografije, videoposnetki in zvoki, dodani so grafikoni, ozadja, okvirji in mreže, ki pomagajo razdeliti oblikovalno površino na različno velike segmente. Omogočeno je nalaganje lastnih slik, zvokov in videoposnetkov. Najdemo tudi predloge za sloge, od pred izbranih barvnih kombinacij do izbora fontov, ki se med seboj skladajo.

Med osnovna orodja oblikovanja spada izbor filtrov, izbor položaja in nastavitve transparentnosti, ter možnosti obrezovanja, obračanja in prilagajanja (svetlost, kontrast, nasičenost ipd.). Animiramo lahko posamezne elemente ali strani, kar naredi prezentacije žive in privlačne.

Canva – kako začeti?

Canva je na voljo v več kot 70 jezikih, kar je priročna osvežitev v poplavi aplikacij in orodij, pri katerih potrebujemo znanje angleščine. Možnost menjave jezika najdemo v levem kotu na dnu strani. Canva lahko uporabljamo preko računalnika in mobilnega telefona (Android in iOS).

Ena izmed dobrih plati Canve je, da omogoča tudi brezplačno verzijo. Za razliko od nekaterih drugih orodij, brezplačna različica ni časovno omejena. Omogoča preko 250,000 brezplačnih predlog, več kot 100 vrst oblikovanja ter dostop do fotografij in grafik. Na voljo je 5 GB shranjevalnega prostora. Če želimo povezati več ljudi v skupen projekt, olajša skupinsko delo z ustvarjanjem ekipe ter opcijo sodelovanja in komentiranja v realnem času.

Brezplačna različica ima dovolj funkcij, da lahko podpre pobudnike pri svojem delu. Plačljiva profesionalna verzija seveda ponuja večji nabor predlog, fotografij in grafik ter podpira do 100 GB shranjevanja v oblaku. Priporočiva je za redne uporabnike Canve. Dodatna funkcija je možnost sestavljanja urnika za objavljanje vsebine na družbeni medijih, kar predstavlja oporo učinkovitemu marketingu. Za 11,99 EUR na mesec lahko pro Canvo uporablja do 5 ljudi, omogočajo pa tudi brezplačno 30-dnevno poskusno dobo.

V duhu dveh izmed temeljnih vrednot podjetja, ki se nanašata na dobra dela in opolnomočenje drugih, pa ponujajo izobraževalnim in neprofitnim ustanovam brezplačno profesionalno verzijo Canve. Za dostop se je potrebno prijaviti z izpolnitvijo obrazca ter počakati na potrditev.

Je orodje, ki zahteva registracijo, za katero potrebujete e-mail račun. Registracija je možna tudi preko Facebook ali Google računa. Spletna stran pa je tudi brez registracije dovolj odprta, da omogoča poigravanje z oblikovanjem in spoznavanje z nastavitvami.

Canva – kam po pomoč?

Canva ima svojo lastno šolo oblikovanja, kjer ponuja brezplačne tutoriale. Kratki videi uporabnika spoznavajo z osnovami, od nalaganja slik do spreminjanja velikosti črk. Na voljo so predloge z nalogami, kjer se preko izpolnjevanja le-teh učimo o kombiniranju različnih velikosti in oblik fontov ter odnosi med barvami.

Blog je razdeljen na več sekcij (design, marketing, branding, non-profit, education) ponuja za primer napotke za izbiro prave barvne kombinacije ter vodnik za navigiranje po družbenih medijih za neprofitne organizacije. Članki kot je How DoSomething uses design to empower young advocates (Kako DoSomething uporablja oblikovanje za opolnomočenje mladih zagovornikov), prikazuje dobre prakse, ki jih neprofitna organizacija uporablja za širjenje svojega sporočila.

Lahko pa se udeležite CANVA tečajev, ki so kratki in skoncentrirani, ponujajo vpogled v kreiranje objav za družbene medije ter pomoč pri grajenju osebne blagovne znamke.

Vsi tutoriali, tečaji in blog so na voljo le v angleškem jeziku.

Canva v praksi

Canva je mladi publiki v marsičem bolj atraktivna kot na primer Power Point. Tisti, ki spremljajo svet družbenih medijev, lahko povedo, da se na veliko poudarja pomembnost vizualne prezentacije. Da video in vizualizacija podob še posebej pri mlajši populaciji kažeta na večjo angažiranost. Na kratko povedano, če želimo pritegniti pozornost, moramo svoje sporočilo predstaviti čim bolj vizualno mamljivo.

Hiter pregled Canvinih predlog kaže, da se zavedajo tudi dejstva, da mora naša vizualizacija izstopati. Kontrasti in uporaba močnih barv sta spodbujani, v svetu prezasičenosti z informacijami je potrebno biti viden.

Canvo se lahko uporablja skupaj z ostalimi orodji, poveže na primer z vsebino v (Google) Jambordu. V Canvi pripravimo tiste dele delavnice, predstavitve ali predavanja, za katere želimo, da jim publika nameni večjo pozornost (določeni poudarki, pomembna navodila pred začetkom ipd.). Z uporabo barv, grafik in kombiniranjem s humorjem, signaliziramo možganom poslušalcev, da je neka informacija pomembna.

Zaradi dobre tehnične podpore in ker je uporaba enostavna tudi za začetnike, jo uporablja mnogo izvajalcev raznih izobraževalnih dejavnosti. Ne le za dvigovanje svojih predstavitev na višjo raven, ampak tudi za udeležence, ki morajo v sklopu neke naloge pripraviti npr. objavo za družbene medije. Pri izobraževanju za vodje pobud lahko tako bodoči pobudniki preko Canve spoznavajo kako oblikovati letake in plakate, ki bodo njihovo sporočilo učinkovito prenesli ciljni publiki. Udeleženci po izkušnjah mnogih izvajalcev hitro osvojijo osnovne elemente oblikovanja, hkrati pa manj oblikovno veščim zelo dobro pridejo prav razne predloge.

Predloge
Predloge

Nasvet pobudnika

Preizkusi orodje!