Vsakodnevno ljudje komuniciramo na veliko načinov. Doma, ob obisku trgovine, ob srečanju soseda na ulici, v službi in nenazadnje tudi sami s seboj. Navadno se naš način komunikacije spreminja glede na situacijo in poteka spontano – ne namenimo torej pretirane pozornosti temu, kakšen je naš nastop. Ko pa smo postavljeni pred skupino ljudi, ki jim želimo nekaj predstaviti (na primer v službi, v razredu, celo pred otroci) se začnemo zavedati, da je naš nastop pomemben. Morda se moramo nanj pripraviti, če želimo, da ga izpeljemo samozavestno, dobro in prepričljivo. Odgovori, kako doseči omenjene učinke, se skrivajo v govorici telesa, jasni strukturi nastopa in karizmi govorca. Vsa tri področja lahko izboljšamo ali se jih priučimo, če le imamo posluh, čas in vemo, kako začeti.
Veda, ki se ukvarja z govorjenjem, se imenuje retorika ali govorništvo. Zajema pravila govorjenja, izbiro besed, pravilno artikulacijo, suverenost in uglajenost nastopa, mimiko in gestikulacijo, sposobnost zapisovanja govorjenega besedila ter njegovo izvedbo pred posamezniki, skupino ljudi, mikrofonom ali kamero. Veščine retorike in javnega nastopanja so med pomembnejšimi tudi pri mnogih poklicih. Kaj lahko z urjenjem le-teh pridobiš:
- Sestaviš dober govor in prepričaš delodajalca.
- S predstavitvijo svoje ideje ali stališča navdihneš sodelavce in skupaj lahko ustvarite nekaj presežnega.
- Privabiš investitorja.
- Z dobrim govorom skleneš trdno sodelovanje s partnerji.
- Predstaviš prednosti svojega izdelka ali storitve in si s prodajo pridobiš dostojno plačilo.
»Nikoli nisi dovolj dober, da ne bi mogel biti še boljši«, pravi mojstrica retorike in javnega nastopanja Anja Hlača Ferjančič! Morda je prav v nenehnem učenju in izpopolnjevanju nastopa skrivnost dobrih govorcev? Anjine misli o nastopanju si lahko pogledaš v posnetku kratkega intervjuja. Mi pa poleg dodajamo še: »Nikoli ni prepozno, da se naučiš nečesa novega!«