Zoom – videokonferenčno orodje
Kaj je Zoom?
Videokonferenčno orodje za izvajanje sestankov in delo s skupinami na daljavo. Veliko uporabnikom že znano orodje, saj se je v času ukrepov mnogo šolskih, podjetniških, organizacijskih in predavateljskih dejavnosti preselilo ravno na Zoom.
Zakaj Zoom?
Ker v času ukrepov zaradi korone omogoča sodelovanje ekip na daljavo. Mnogo dogodkov, trenerskega dela in izvajanja delavnic se je prav tako preselilo na splet, v največji meri pa na platformo Zoom. Je uporabniku prijazno orodje, ki se stalno nadgrajuje ter uveljavlja nove in nove funkcije.
Ravno zaradi široke uporabe ga velika večina ljudi že pozna. Čeprav ne poznajo nujno vseh njegovih funkcij, ga v veliki meri poznajo dovolj, da ne zahteva veliko uvajanja. Zoom je zaradi hitre eksplozije v uporabi po celem svetu in začetnih problemov z vdori na zasebna srečanja, veliko pozornosti namenil varnosti. Redno izboljšujejo uporabniško izkušnjo.
Izvajalcem pobud bo prišel zelo prav pri izvajanju raznih dogodkov in delavnic ter raznovrstnih usposabljanjih in sestankih. Še posebej pri kratkih, enournih sestankih, kjer ljudem ni potrebno zapravljati časa za pot do kraja sestanka in nazaj. Enako velja tudi za daljša srečanja, kjer udeleženci prihajajo iz različnih krajev ali celo držav.
Največja prednost pri uporabi Zooma za izvajanje spletnih delavnic in dogodkov je dobro urejena možnost dela po skupinah. Brez stika v živo je pogosto zelo težko med nepoznanimi ljudmi vzpostaviti občutek bližine, razdelitev skupine za delo po sobah pa omili začetno zadrego ter pomaga vzpostaviti zaupanje in vzpodbudi sodelovalni duh.
Zoom – kako začeti?
Brezplačen za gostovanje do 100 udeležencev, neomejeno število skupinskih sestankov do 40 minut ter neomejeno število sestankov ena na ena s časovno omejitvijo 30 ur na sestanek. Pro verzija je plačljiva (13,99 evrov na mesec na licenco ali s popustom na letno naročnino) in priporočljiva za manjše ekipe, poleg dodatnih ugodnosti dovoljuje skupinske sestanke do dolžine 30 ur. Preostali dve plačljivi verziji sta še Business in Enterprise. Če imate zakupljeno licenco, so vam proti plačilu na voljo še razni dodatki. Za izobraževanje, zdravstvo in razvijalce ponujajo specializirane verzije.
Na voljo v več jezikih, slovenščine ni med njimi.
Udeleženci se lahko pridružijo Zoom seji le preko poslane povezave, brez inštalacije programa, vendar je priporočeno imeti Zoom aplikacijo, ker je bolj stabilna od spletnega brskalnika.
Na voljo je tudi v obliki aplikacije za mobilne naprave (Android in iOS), razširitev za brskalnike (Firefox in Chrome) ter programska oprema Controller za nadzor sestankov Zoom Room v konferenčni sobi.
Zoom – kam po pomoč?
Zoom v praksi
Pomemben del neformalnega izobraževanja je delo po skupinah. Zoom olajša delitev udeležencev po skupinah, ena izmed nadgradenj zdaj omogoča, da se ti tudi sami odločijo, v katero sobo bodo šli. S tem imamo možnost razširitve metod, ki jih uporabljamo pri spletnem izobraževanju in delavnicah, in so drugače v redni rabi pri srečanjih v živo. Če sodelujemo z manj digitalno pismenimi udeleženci, lahko nastavimo, da jih ob odprtju sob avtomatično pošlje v le-te, namesto da iščejo in sprašujejo, kje se nahaja povabilo.
Dodali so tudi možnost povezovanja z raznimi aplikacijami, kot je na primer Mural. Udeležencem tako ni treba zapuščati Zooma in v brskalniku iskati drugih orodij, saj so ta zdaj integrirana. Deljenje zaslona je izredno uporabna funkcija, delimo lahko samo zvok ali sliko oz. oboje, lahko pa tudi samo del svojega zaslona. Če imamo delovni list, tako preko deljenja le enega delčka usmerimo pozornost udeležencev na želeno področje. Potem pa po potrebi, ko se aktivnost razvija, širimo področje, ki ga delimo.
Če sestankujemo doma ali v pisarni, kjer se za našimi hrbti nahajajo knjižne police ali sodelavci, nastavitev virtualnega ozadja ali opcija zameglitve ozadja zmanjšata moteče elemente, ki odvračajo pozornost.
Velikokrat so udeleženci brez kamere, še posebej če delamo z neznanimi skupinami ali celo šolarji. V tem primeru nimamo možnosti videti njihovih izrazov oz. preveriti, če so sploh prisotni. Ljudi, ki imajo izklopljene kamere je pogosto zelo težko pripraviti, da jih vklopijo, funkcija odzivov (reactions) pa lahko takrat močno olajša naše delo. Udeležencem povemo, naj kliknejo na znak palec gor (thumbs up), če se z nečim strinjajo, da potrdijo svojo prisotnost ali pa ikoni da/ne (yes/no), da oznanijo svoje strinjanje/nestrinjanje.
Zoom stalno nadgrajujejo, kar je za izvajalce tako dobra kot slaba novica. Marsikdaj udeleženci nimajo posodobljene verzije na najnovejšo različico, kar v realnosti pomeni, da nimajo dostopa do nekaterih novih funkcij. Podobno kot pri problemu s kamerami, četudi jim vnaprej povemo, naj si posodobijo Zoom, je velika možnost, da kdo tega ne bo storil. Pri vsaki posodobitvi je zato dobro počakati z uporabo in preskušanjem novosti, še posebej, če ne delamo s stalno skupino. Še ena težava, ki se lahko pojavi, je, da verzij ne posodabljajo enako za na primer Linux in Windows uporabnike. Pogosto uporabniki Linuxa nimajo na voljo vseh funkcij kot uporabniki drugih operacijskih sistemov.